Lowdown

2024
objekt
letištní sedačky, použitý motorový olej
2,8 × 2,8 × 5,8 m
Běžný inventář letištní haly se zvedá navzdory gravitaci a zrcadlí se v lesklé černé hladině stejně, jako se odráží náš obličej v displeji vybitého telefonu. Realita ztrácí soudržnost a na letové tabuli naskakují hlášení o zrušených letech. Nezbývá než čekat.
V Možného videích a instalacích tvořených objekty je život zastavený. Probíhají zde časoprostorové deformace; pocit známý ze sci-fi filmů je však součástí běžných interiérů – ať už osobních (např. pokoj v rodinném bytě), nebo sdílených (čekárny, korporátní openspace). Možným vytvářené prostory jsou kapslemi bez života, jeho přítomnost však cítíme a jako diváci s ním navazujeme blízkou komunikaci.
– David Kořínek
object
airport seats, used motor oil, 2.8 × 2.8 × 5.8 m
The usual inventory of the airport hall rises against gravity, mirrored in the glossy black surface—just like our faces reflected in the screen of a dead phone. Reality begins to lose coherence, and cancellations flash across the departure board. All we can do is wait.
In Možný’s videos and object-based installations, life is suspended. Space-time deformations occur, yet the sensation—familiar from sci-fi films—unfolds within ordinary interiors, whether personal (such as a room in a family apartment) or shared (waiting rooms, corporate open spaces). The environments Možný creates are lifeless capsules, yet his presence is palpable, and as viewers, we enter into an intimate dialogue with him.
— David Kořínek